30 Eylül 2011 Cuma

Rişölye Nakışı

antep nakışı nasıl yapılır,delik işi ,rişölye nakışı örnekleri,nakış teknikleri
 Rişölye işi beyaz iş olarak bildiğimiz işlerin tamamen elde yapılmasıdır. Elde yapıldığı için oldukça zahmetli ve uzun zaman alan bir iş
Çiçek modeli. Modeli önce kağıda çizdim.Sonra da masa örtüsünün etek kısmına gelecek şekilde sıra sıra koyarak ,yıkanınca çıkan bir kalemle kumaşa çizdim.
Çiçekleri örtünün üzerine çizme işlemi bitince rişölye işine başlamadan önce kalın bir iple işlenecek yerleri teğellemek gerekiyor.
Yapılışı aslında oldukça kolay. Fotoğrafta görüldüğü gibi ,kalın iple teğellenmiş sınır üzerinden, iğneyle ipi sararak geçiyorsunuz.

Masa örtümün uzunluğu sarkma payıyla birlikte 200 cm , eni de 170 cm. Çiçekleri örtünün etek kısmında kalacak şekilde yerleştirdim. 57 adet çiçek var ve şimdiye kadar 13 tanesini işlemiş durumdayım.
Çiçeklerin aşağı sarkan kısımları, yani yapraklarını çevreleyen kumaş kesilip çıkarılacak, henüz 13 çiçek işlediğim için kesmedim. Kesildiği zaman kumaşın daha sağlam olması için işlemeden önce her çiçeğe ütüyle sabitlenen tela ekliyorum. Böylece altta kalan yapraklar boşlukta sallanacak ve zannediyorum hoş olacak.

Hiç yorum yok: