30 Eylül 2011 Cuma

Boncuklu Sürahi Örtüsü

ir süredir uğraştığım "sürpriz iş " budur.Umarım beklediğinize değdi. Mudo Concept 'in bir tanıtım broşüründe bardak örtüsü olarak gördüm benzerini.Yalnız benimki çok daha albenili oldu.

En yakın boncukçuya gidip parlak rengarenk pullar (yuvarlak ve kare olmak üzere) ve uzun , kısa, iri ,ufak boncuklar alarak işe başladım. Dökümlü olabilmesi için şifon kumaş kullandım. Aldığım kumaşın eni tek en. 30 cm boyunda aldım, bunun gibi üç örtü daha çıkar.Sürahime göre ölçerek - tabii dikiş payı bırakmayı ihmal etmiyoruz- kumaşı kestim. Daha şık duracağını düşünerek kenarlarını elde bastırdım. Makine dikişide uygun olur. Bir daha denersem düz dikiş dikeceğim

Kumaşın kenarlarını bastırma işi bittikten sonra boncukları ipe dizmeye başladım.İpin tam ortasına küçük bir boncuk yerleştirip ikiye katladım . İki kat ipten diğer boncukları geçirdim böylece tüm boncuklar ipte sabit durabildi.Kendi sürahinize veya bardağınıza göre kumaş ve ipin boyunu ayarlayabilirsiniz.

Boncuk dizileri tamamlanıp kumaşa eklendikten sonra en eğlenceli kısım başlıyor... Yuvarlak ve kare pulları ortasına birer boncuk koyarak uygun simetride diktim.Apayrı bir hava kattı

3 yorum:

Banuca dedi ki...

Ayyy bunu görünce benim sürahi örtüsü pek bi utandıııı :(
Harika birşey olmuş sevgicim ellerine sağlık:)

aksungur46 dedi ki...

bu kadar mı güzel olur ellerine sağlık.sevgilerimle

Banuca dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.